Cu Lupa prin Oras

PELERIN, un produs media care merită urmărit

Leave a comment

A împlinit 5 ani, am descoperit-o mai demult, când reuşeam să mă trezesc mai bine sâmbăta dimineaţa, şi am redescoperit-o de curând. A început ca rubrica din emisiunea Universul credinţei, apoi a crescut de la o emisiune la alta şi a ajuns să stea pe picioarele sale în grila de programe.

E vorba despre PELERIN, de pe TVR1, difuzată de obicei sâmbăta dimineaţa la 9:30. O emisiune de reportaje de călătorie pe parcursul căreia n-ai să caşti nici măcar o dată (cum mie una mi se întâmplă de multe ori la alte omoloage), n-o să-ţi forţeze nimeni credinţa nici prin imagini, nici prin comentariu şi n-o să ai senzaţia că ai mai văzut aceleaşi lucruri la alt post tv.

Cum am descoperit-o eu? Mai întâi auditiv. Dimineaţa de obicei deschid televizorul şi dau sonorul destul de tare în timp ce pregătesc micul dejun sau cafeaua. Mai multe astfel de dimineţi am rămas pe TVR1 şi întâmplător în acelaşi interval orar în care era şi emisiunea. O voce masculină extraordinară, gravă. dar caldă, citea/rostea nişte vorbe într-un soi de monolog împărtăşit totuşi cu privitorii luaţi martori ai călătoriilor prin intermediul imaginilor. Cuvinte frumoase fără să forţeze neapărat un ideal literar, cuvinte care curgeau atât de natural, oferind şi informaţii istorice, şi observaţii personale, şi întrebări puse sieşi sau poate nouă … Vocea şi textul atât de diferite de deja obositoarele şi previzibilele reportaje/documentare de călătorie m-au adus în faţa televizorului. Aici s-au adăugat imaginile şi cercul s-a închis.

Realizatoarea şi autoarea comentariilor atât de potrivit combinate cu imaginile şi cu montajul e Zamfira Lemnaru, vocea pelerinului îi aparţine lui Constantin Lupescu.

Da, e o emisiune religioasă, călătoriile cuprind şi diverse mănăstiri din România, dar pentru cine s-a plictisit de asistente şi de funduri goale de premieri, pentru cine vrea să descopere locuri/oameni/dimensiuni spirituale noi, PELERIN e un ghid care nu trebuie ratat. E din categoria “inspiring”.

Leave a comment